YAYIN LİSTESİ (Bütün yazılarıma buradan erişebilirsiniz.)

29 Kasım 2020 Pazar

Fatih Projesi Tabletlerine Yeni ROM Yükleme

Herkese iyi pazarlar. Birçok arkadaşımdan gelen şikayetler ve istekler doğrultusunda bugün sizlere FATİH Projesi kapsamında dağıtımı gerçekleştirilen tabletlerin güncel gereksinimler doğrultusunda etkin olarak kullanılabilmesi, eğitsel içeriklere ve yönetim araçlarına ulaşım kolaylığı sağlaması amacıyla, tablet işletim sistemlerinin güncellenmesini anlatacağım. Milli Eğitim Bakanlığı http://fatihprojesi.meb.gov.tr/ adresi üzerinde güncel işletim sistemlerini öğretmenlerin kullanımına sunalı epeyce bir zaman oldu aslında. Ancak uzaktan eğitim sürecinde öğretmen ve öğrencilerin internet erişimli akıllı cihazlar ve bilgisayarlara ihtiyaçlarının arttığı şu dönemde, maalesef evlerimizde atıl vaziyette duran (atıl diyorum çünkü çok özellikli cihazlar olmasına karşın etkin kullanılamaması nedeniyle bir köşede unutulmuş olarak duruyordu.) General Mobile tabletlerinizi canlandırmak, Zoom ve EBA'yı daha etkin kullanabilmek istiyorsanız bu yazı tam da size göre. Hazırsanız başlayalım.

ÖNEMLİ NOT: Bu yazımı yayımladıktan sonra gören bir hocamız nedenini bilmemekle birlikte daha önce ROM yükleme işleminden sonra 3- 5 arkadaşının tabletinin şarj almama sorunu ile karşılaştıklarını söyleyince endişelendim doğrusu. Benim tablette bu sorun olmadı ancak yine de gerekli araştırmaları yaptıktan sonra bu işlemleri yapmanızı öneririm. Ben de gerekli araştırmalarımı yapınca sizi bilgilendireceğim. İyi günler yeniden.

SORUN ÇÖZÜLDÜ: ROM yükleme işlemi bittikten sonra, Tabletinizde Ayarlar'a gelip Tablet Hakkında/Derleme numarasına 7 kez basarak Geliştirici Modu açınız ve Geliştirici Mod içerisinde USB Hata Ayıklama modunu kapatırsanız şarj göstergesi, şarj olmama sorunları düzelir. Tarafımca denendi. Uyarıyı yapan ve bu cevabı yazmama neden olan hocamıza teşekkürler.

Öncelikle http://fatihprojesi.meb.gov.tr/ adresine giderek cihazınıza uygun Tablet ROM'unu indiriniz. Sıkıştırılmış olarak inen bu dosyaların içerisinde tabletinize uyan kurulum yönlendirmeleri de mevcut. Bunları kurulum yapmadan önce incelemenizi tavsiye ediyorum.


Ben yukarıda belirttiğim tablet işletim sistemleri ile tabletimi güncellemedim. Nedenine gelecek olursam, izlediğim bir kaç videoda bu işletim sistemlerinin de yüklenmesinin EBA ve Zoom gibi uygulamaların kullanımında var olan sorunları çözmediğini gösteriyordu. O yüzden ben de vakit kaybetmemek için yazının sonunda linkini de vereceğim tablet işletim sistemini kurdum. Bir yanlışımız var mı bilmiyorum ama EBA'yı ve Zoom'u kullanamadıktan sonra bu tabletleri ne yapalım. Bakanlık da zaten bu işletim sistemlerini güncelleyerek güncellemenin önünü açtı diye yorumladım ben. Ama siz isterseniz önce anlatacağım yöntemlerle ilk önce bakanlığın ROM'larını yükleyin. İşe yaramazsa benim linkini vereceğim ROM'u kurarsınız.

ETAP 5 TABLET ROM YÜKLEME İŞLEM SIRASI

KURULUM ÖNCESİ

1. Kurulum işlemlerine geçmeden önce cihazınızda bulunan kişisel verilerinizi yapılacak işlem sonucu kaybedeceğiniz için yedeklemenizi öneririm.

2. Cihazınızı yüklerken kullandığınız Gmail hesabınızı ve şifresini bir kenara not edin. Çünkü bu hesap ile yeni sürümü kullanmak isterseniz daha önce yüklediğiniz uygulamalarınıza erişmeniz daha kolay olacaktır. Bu hesap benim için önemli değil diyorsanız bu adımı geçebilirsiniz. Ancak yeni rom yüklü cihazınızın etkin bir şekilde kullanılabilmesi için bir Google hesabına ihtiyacınız olacaktır. Bunu da hatırlatmama gerek yok sanırım.

3. Cihazınızın şarjının yeterli seviyede olmasının önemli olduğunu düşünüyorum. İşlem çok uzun sürmüyor ama %2 ile de bu işe girişmeyin. Ben bu işleme başladığımda tabletim  % 40 civarında bir şarj düzeyindeydi.

4. ROM yükleme işi bittikten sonra tabletin gerekli güncellemelerinin yapılabilmesi ve kurulumun tam olarak sonlandırılması için internet bağlantısına ihtiyacınız olacağı için internet erişimi olan bir ortamda bu işe başlamanızı öneririm.

5. Cihazınıza ait sürücülerin bilgisayarda yüklü olduğundan emin olunuz. Peki bunu nasıl anlarsınız.

A. Cihazınızı açık bir şekilde ve ya kapalı bir şekilde bilgisayarınıza taktığınızda bir cihaz bağlandığına dair sistem sesi duyuyorsanız bilgisayarınızda cihazınıza ait sürücüler yüklü demektir. Bunu Aygıt yöneticisinden de kontrol edebilirsiniz. Tablet açıkken olmazsa bir de cihaz kapalı iken tableti bilgisayara takıp çıkarın. Bende olduğu gibi bilgisayarınızdan dilink dilink sesi gelmediyse üzülmeyin ne yapacağınızı anlatacağım.

B. A şıkkında belirtilenleri yapmadıysanız ve Rom yükleme işlemine başladığınızda zaten tabletiniz bilgisayarınız tarafından algılanmamışsa Rom yükleme işlemi başlamayacaktır. Bunu buradan da anlayabilirsiniz. Şanslıysanız yükleme işlemi yapılır. Yok eğer olmazsa mecburen driver yükleme işlemini yapacaksınız. Onun için benim tavsiyem dilink sesini duyun. Yani tabletinizle bilgisayarınızı tanıştırın.

Bilgisayara USB Driver'ları Yükleme

Tabletinize ait usb driver yükleme işlemi biraz uğraştırıcı olabilir. Ben de öyle oldu. Ama siz benden daha şanslı olabilirsiniz. Söylediğim işlemleri anlattığım sırayla yapınız ve tabletinizin bilgisayarınıza takıldığında algılanıp algılanmadığını her aşamada kontrol ediniz.

İlk İşlem; Tabletiniz ile bilgisayarınız bağlı değilken; USb_Driver klasörü içerisinde bulunan installdrv.exe dosyasını üzerine sağ tuş tıklayarak Yönetici olarak çalıştırınız. Çıkan uyarı ekranını onayladıktan sonra;



işletim sisteminize uygun driver'ın yüklendiğine dair aşağıdakine benzer bir mesaj alırsınız. Bu mesajı Exit butonuna basarak geçiniz.

Bu işlemden sonra tabletinizi USB kablo ile bilgisayarınıza takarak tabletinizin cihazınız tarafından algılanıp algılanmadığını yukarıda anlattığım şekilde kontrol ediniz. Eğer tabletiniz cihazınız tarafından algılandıysa aşağıdaki işlemi geçip ROM yükleme işlemine geçebilirsiniz. Eğer algılama olmadıysa diğer işleme geçiniz.

İkinci İşlem; Tabletiniz ile bilgisayarınız bağlı değilken; USb_Driver klasörü içerisinde yer alan Driver_Auto_Installer_by_ASDERDD klasörü içerisinde yer alan Install.bat dosyasını sağ tuş ile tıklayarak Yönetici olarak çalıştırınız. Gelen uyarıyı onaylayarak geçiniz ve toplu işlem dosyasının çalışmasını sağlayınız.


Kısa bir süre sonra aşağıdaki gibi bir komut istemcisi görüntüsü ile karşılaşırsınız. Herhangi bir tuşa basarak bu ekranı kapatınız.
Bu işlemden sonra tabletinizi USB kablo ile bilgisayarınıza takarak tabletinizin cihazınız tarafından algılanıp algılanmadığını yukarıda anlattığım şekilde kontrol ediniz. Eğer tabletiniz cihazınız tarafından algılandıysa aşağıdaki işlemi geçip ROM yükleme işlemine geçebilirsiniz. 

Eğer algılama olmadıysa ikinci işlemlerde anlatılanların aynısını Install2.bat dosyası için de yapınız.  Ben Install2.bat ile işlemi yaptıktan sonra cihazımın bilgisayarım tarafından tanıtılma işlemini başarabildim. 

Klasör içerisinde farklı işletim sistemleri için sürücüler mevcut. Mutlaka biriyle sürücülerin başarılı bir şekilde yüklenmesi ve bilgisayarınıza tabletinizi tanıtma işlemini başarabilirsiniz diye düşünüyorum. Eğer USB driver yükleme işlemini yapamazsanız ROM yükleme işlemi olmayacağından uzman birinden (ben değil😁) yardım alabilirsiniz.

ROM YÜKLEME

İşin zor kısmını yukarıda hallettik. Bundan sonrası daha kolay ancak daha büyük dikkat gerektiren bir aşama. Bu nedenle yazıda bahsedilenleri dikkatli bir şekilde uygulayınız. Bu işlemleri yapmaya başlamadan önce tabletinizi kapatın ve bilgisayara bağlı olmadığından emin olun.

Adım 1. etab5-android-5.1 klasörü içerisinde bulunan flash_tool.exe dosyasının üzerinde sağ tuş ile tıklayarak açılan menüden Yönetici olarak çalıştır komutunu seçiniz.


Açılan uyarı mesajını onayladıktan sonra aşağıda gördüğünüz gibi olası uyarı mesajlarını da onaylayarak geçiniz.

Adım 2. Açılan Smart Phone Flash Tool programında Download  sekmesi varsayılan olarak açılacaktır. Eğer sizde açılmadıysa Download sekmesini açınız. Bu sayfada ilk önce Download Agent butonuna basınız.
Adım 3. Açılan Open Download Agent File penceresinde etab5-android-5.1 klasörü içerisinde bulunan MTK_AllInOne_DA.bin dosyasını seçip butonuna basınız. 
Adım 4. Daha sonra Scatter Loading butonuna basılarak açılan Open Scatter File penceresinde etab5-android-5.1 klasörü içerisinde bulunan MT6592_Android_scatter.txt dosyasını seçip butonuna basınız. 

Adım 5. Download Agent ve Scatter Loading File belirleme işlemleri bittikten sonra Formatt All + Download seçeneği açılır liste kutusundan seçilir.

Adım 6. Bu aşama çok önemli; önce Download butonuna tıklayınız. Ardından tamamen kapalı olan tabletinizi USB kablo ile bilgisayarınıza bağlayınız.

Adım 7. Bağlantı başarıyla kurulup bilgisayarınız tabletinizi tanımışsa ROM yükleme işlemi başlar. Bunu aşağıdaki barı takip ederek görebilirsiniz. Yükleme işlemi yaklaşık 10 dakika içerisinde sonuçlanıyor.  


Adım 8. Yükleme işlemi başarılı bir şekilde bittiğinde Download Ok penceresi açılır. Bu pencereyi kapatıp, programı da kapatabilirsiniz.  


ROM Yükleme işlemi bittiğine göre artık tabletinizi bilgisayarınızdan çekip internetin olduğu bir ortamda açarak tablet kurulumunu  gmail hesabınızı ekleyerek yapabilir, birkaç önemli güncelleştirme tablet için yapıldıktan sonra Playstore'a gidilerek Zoom ve EBA programı ile istediğiniz diğer uygulamalarınızı da yükleyerek sınırsız ve kısıtlamasız bir şekilde kullanabilirsiniz.

ETAB 5 ANDROID 5.1 ROM Tablet İşletim Sistemini bu linke tıklayarak indirebilirsiniz.

Sayfamı arkadaş gruplarınızda paylaşırsanız birçok kişinin işine yarayacak bilgilerle buluşmalarını sağlamış olabilirsiniz.

Bugünlük de bu kadar. İki üç hafta kadar belki yeni yazı yazamayabilirim.  Merak etmeyin bir yere gitmiyorum. Ancak yoğun bir sürece giriyorum. Dualarınızı esirgemeyin lütfen. Kendinize iyi bakın hoşçakalın.

15 yorum:

  1. Ellerinize sağlık Erhan hocam.

    YanıtlaSil
  2. Orijinaliği bozulmuş tabletlere de yüklenebiliyor mu? TEşekkürler

    YanıtlaSil
  3. hocam tableti acık unuttum bağlarken bağlantıyı kesip işlemleri yeniden yaptım bekliyorum

    YanıtlaSil
  4. Hocam vestel tab4 için olur mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef Etab 4 için olmuyor. Ama araştırıyorum. Sonuç alırsam paylaşım yaparım.

      Sil
  5. Hocam merhaba, tablete daha önce custom rom yüklenmiş. Bu romu yüklemek için bağladğımda ilk olarak bağlandı sesi geliyor sonra kopuyor. tekrar bağlanıyor ve şarj etmeye başlıyor fakat tableti görmüyor program. Neden olabilir acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çözümü için yanıtı ben vereyim yine. Sorun sürücü kaynaklıymış. İndirdiğimiz driver dosyasının içindeki "2016 sürücüler en son" klasöründeki "MTK driver installer" içindeki sürücüyü kurunca sorunum çözüldü. Teşekkür ederim hocam bu faydalı paylaşım için:)...

      Sil
    2. Yaşadığınız sorunu çözüp bizimle paylaştığınız için ben teşekkür ederim. Önce driver olayını halletmek gerekiyor ve bunu verdiğim klasör içerisinde yer alan bir driver ile çözmüş olmanız beni ayrıca mutlu etti. Elinize sağlık. Tabletinizi güzel günlerde kullanın.

      Sil
  6. Bu güzel ve faydalı paylaşımınız için teşekkürler... Allah razı olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Sizlerden de Allah razı olsun.

      Sil
  7. Hocam teşekkürler. Içecek dosyalar için link atsanız maile olabilirmi hi bilmiyorum kızın tableti.

    YanıtlaSil

Bu Blogda Ara

Öne Çıkan

Instagram'dan Ücretsiz/Programsız Video İndirme

Herkese merhaba. Uzunca bir aradan sonra yeniden sizlerle birlikte olmak çok güzel. Sizler için güzel içerikler biriktiriyorum. Yoğun işleri...

Popüler

Etiketler

acad.cuix (1) Ad tanımlama (1) Adres Mektup Birleştirme (2) Airbnb (1) Alıntı ve taslak (1) Ali Nesin (1) analyze this (1) Anket hazırlama (1) Antivirüs yazılımlar (1) AnyDesk Kullanımı (1) Arduino Uno (1) Arduino Uygulamaları (Temel Seviye) Kursu Videoları (1) Aritmetik Ortalama Sembolü Nasıl Yazılır? (1) Articulate Quizmaker (1) Atari Brekaout (1) Attribute Changer (1) Autocad 2018'de Menüler kayboldu (1) AUTOCAD MENÜ KAYBOLDU ÇÖZÜMÜ (1) AVS Document Converter (1) AyDesk (1) Başarılı bir video konferans için tavsiyeler (1) Bilgisayarı ayarlanan süre sonunda açmak (1) Bilgisayarı ayarlanan süre sonunda kapatmak (1) Bilgisayarı zaman ayarlı yeniden başlatmak (1) Bilgisayarla ilgili komik sözler (1) bios pili (1) Bios şifresi kırma (2) bios-pw.org (1) Birim dönüştürücü (1) BlueStacks (1) Bu blogu ben niye açtım (1) Bütün Sayfayı Kaydetme (1) Büyük boyutlu Dosyaların Transferi (1) Büyük verilerin analizi (1) Cameyo (1) Cep Telefonunu Web Kamerası Olarak Kullanmak (1) Certifiy'em ile Katılım Belgesi Oluşturma (1) Certifiy'em ile Sertifika Oluşturma (1) Certify'em (1) Certify'em Kullanımı (1) ChemDraw Pro (1) ChemType (1) chess book study free (1) chess clock (1) chess gif (1) chess ocr (1) chess pgn master (1) chess.com (1) chess24 (1) chessify (1) Chrome Eklenti Yükleme (4) Chrome Kısayolları (1) Classroom Kullanımı (1) clnpwd (1) clnpwd.exe (1) cmos (1) CMOS De-Animator (1) Crossdown (1) CrossFire (1) Crossword Compiler (1) Crossword Construction Kit (1) Crossword Forge kullanımı (1) Crossword Maestro (1) Crossword Weaver (1) çocuklar için yapay zeka (1) Çok kullanışlı masaüstü yazılımlar (1) Denklem ekleme (2) Dijital Akıcılık (1) Dijital Dünya Vatandaşlığı (1) Dijital Göçmenler (1) Dijital Okuryazarlık (1) Dijital Vatandaş (1) Dijital Yerliler (1) Dino Runner (1) Dino Runner hileleri (1) diskpart (1) downloadly.ir (1) DroidCam Client kurulumu (1) DroidCam Kullanımı (1) Easyclass (1) EBA (3) EBA'DA HARİCİ CANLI DERS EKLEME (4) Edmodo (1) Ekran Alıntısı Aracı (1) Ekran Kaydedicisi (1) Ekranı aşağıya kaydırarak bilgisayarı kapatma (1) Elektrik ile ilgili komik sözler (1) elektrikçi son sözleri (1) Enigma Virtual Box (1) Excel (2) excel dosyasının SPSS'e aktarılması (1) Excel ipuçları (1) Excel'de veri toplama sayfası oluşturma (1) Eyvah Bios Şifremi Unuttum (2) Flash bellek erişimi açma (1) Flash bellek erişimi engelleme (2) Flash diske işletim sistemi kurmak (1) Flash diske Windows 10 kurmak (1) Flash Fill (1) follow chess (1) Formative ile Online sınav oluşturma (1) Formative Kullanımı (1) free online recorder (1) Free WiFi (1) God Mode (1) GoFormative (1) Google Classroom (2) Google Formlar (2) Google Gravity (1) Google İstatistikleri (1) Google Maps (1) Google Meet Kullanımı (1) Google Oyunlar (1) Google Space (1) Google Translate (1) Görev Zamanlayıcısını kullanmak (1) Güvenli internet kullanımı (1) Her işte bir hayır var mıdır? (1) Hesap makinesi (1) Hızlı Doldurma (1) Hızlı Görev Çubuğu (1) HP USB Disk Storage Format Tool (1) http://biosbug.com (1) Internet Download Manager (IDM) (1) ichess (1) İdil ÖZTÜRK (1) iSeePassword Recovery (1) Jam oluşturma (1) Jam Paylaşma (1) Jamboard (1) kaçak elektrik kullananların mazeretleri (1) Karakter Eşlem (2) Kayıt Defteri Düzenleyicisini Kullanmak (1) Kaynaklar Görünmüyor Sorunu (1) Keep (1) kimlik avı dolandırıcılığına karşı dikkat (1) kimya formülleri nasıl yazılır (1) Kiremithane Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (1) kişisel verilerin korunması (1) Klest-crossword (1) KVKK’nun 5. 6. ve 9. Maddeleri (1) lichess (1) lisanslı yazılım kullanımı (1) Marmara Üniversitesi (1) Matrix Kayan Kodlar Yapma (1) mBlock (1) MEmu (1) MERLOT (1) Mobil Uygulamalar (2) molekül yapısı çizmek (1) Moodle (1) moovit (2) Mürekkep Denklem (2) Mürekkepten Matematiğe Dönüştür (1) Müstakbel matematikçiye öğütler (1) NIMBUS SCREENSHOT (1) Nitro Pdf İle Dosya Boyutunu Küçültme (1) Not Defteri ile Günlük Oluşturma (1) Not Defteri Üstbilgi Altbilgi Düzenleme (1) NTFS (1) OBS Kontroller (1) OBS Studio (1) OBS Studio Siyah Ekran Sorunu Çözümü (1) Odtü Oyun Portalı (1) Office ipuçları (2) Opera GX (1) Opera GX Free VPN Ayarı (1) Opera GX Kenar Çubuğu Ayarı (1) Opera GX Reklam Engelleme Ayarı (1) Pacman (1) Pc CMOS Cleaner (1) Pdf Dosya Boyutu Küçültme (1) pdfdrive (1) PHET (1) PhotoScape (1) Photoshop ile Transparan (Şeffaf) Logolar Oluşturma (1) PLC (1) Portable Program Yapma (1) portableapps.com (1) PowerPoint İpuçları (1) Puzzle Workshop (1) qbittorent (1) quiz-maker.com (1) R-Studio (1) rahim-soft (1) Raw Formatına Dönüşmüş Diski Biçimlendirme (1) Raw Formatına Dönüşmüş Diskten Verileri Kurtarma (1) RD Client (1) Reg Converter (1) Remote Desktop Softwares (1) Resim arka plan kaldırma (1) S7 1200 Kurs (1) Sanal Masaüstü (1) Sanal Sınıf (2) Sanal Sınıf Uygulamaları (1) Saydam Logolar (1) scid on the go (1) Screen Recorder (1) SCREEN VIDEO RECORDER (1) Seyahatlerinizde kullanacağınız en iyi 8 mobil uygulama (1) ShowSecondsInSystemClock (1) SIEMENS S7 1200 PLC (1) SIEMENS S7 1200 TÜRKÇE KULLANIM KILAVUZU (1) Siemens S7 1200 (1) Simge Ekleme (1) Simülasyon (1) Sistem saatinde saniye de görünsün (1) SİTENİZE VEYA BLOG SAYFANIZA YOUTUBE VİDEOSU YERLEŞTİRME (1) Sitenize veya Bloğunuza PDF Dosyası Ekleme (1) Sleep Timer Ultimate (1) smallpdf (3) Snack (1) Solitaire (1) Spinner (1) SPSS (1) SWF File Player (1) Sympathy Crossword Construction (1) Şifre Kırma (1) şifre yönetimi (1) Tam denetim (1) test hazırlama (1) TIA Portal (1) Tic Tac Toe (1) Tinkercad (1) To do (1) Trip Advisor (1) USB belleğe windows kurmak (1) USB yazmaya karşı koruma hatası (1) Uzak Masaüstü Yazılımları (1) Uzaktan Eğitim (2) Uzaktan Eğitim Aracı (2) Ücretsiz Dosya Transferi (1) veri doğrulama (1) Veri Kurtarma (1) Verilerin işlenmesi (1) Video Konferans Platformlarında Kişisel Veri Güvenliğine Dikkat (1) virüslere karşı korunma (3) We Transfer Kullanımı (1) Webinar (1) WHATSAPP'TAN KENDİNE MESAJ ATMA (1) Windows 10 için ipuçları (1) Windows kısayolları (2) Windows logo tuşu (1) Windows Oturum Açma Şifresi (1) Windows Şifremi Unuttum (1) Windows To Go (1) WinToUSB (1) Word ipuçları (2) Wordde chemdraw (1) Wordde ekran alıntısı yapma (1) Wordpress ve blogger'daki bloğunuza Pdf uzantılı dosyayı gömme (1) XE Currency (1) yazmaya karşı koruma ekleme (2) yazmaya karşı korumalı (1) yazmaya karşı korumayı kaldırma (1) Yerleştirilmiş Videoyu Otomatik Olarak Oynatma (1) Yerleştirme Özelliğini Devre Dışı Bırakma (1) Youtube ile Canlı Yayın Yapma (1) Youtube Kanalı nasıl Oluşturulur? (1) Youtube Kısayolları (1) Yönetim Bilişim Sistemleri (1) ZD Soft Screen Recorder (1) Zerg Rush (1) ZOOM PROGRAMINDA İLERİ TARİHLİ DERS TANIMLAMA (2) ZOOM PROGRAMININ KURULUMU (1) ZOOM YİNELEMELİ TOPLANTI (1)