Herkese merhaba. EBA'da harici canlı ders oluşturma işlemini yaparak ders işleme sürecinin ilk günlerinde tespit ettiğim sorunlar ve çözümlerine ilişkin önerilerimden bahsetmeyi düşündüğüm yayınıma hoş geldiniz. Önceki yazımda pratik bir yöntem olarak bahsettiğim işlemlerden daha pratik ve tarafımca denenmiş, onaylanmış ve işinizi kolaylaştıracak bir yönteme hazırsanız başlayalım.
EBA'da ve Zoom'da Harici Canlı Ders tanımlama sürecinde çok fazla iş yüküne neden olan bir durum var. Önce Zoom'da Personal Meeting ID kullanarak toplantı planlıyor ve bunları EBA'da ders saatimiz kadar ders tanımlayıp aldığımız link ve id'yi bu derslere yapıştırıyoruz. Ardından Zoom'a gidip ders programımıza göre yeniden toplantılar planlıyoruz. Bu süreçte EBA ve Zoom'da belirtilen saatlerin uyumsuzluğu ya da tanımladığımız saatten bir saat sonra toplantı düzenlenmesi gibi farklı sorunlar yaşandığını arkadaşlarımdan gelen geribildirimlerden aldım. Ben ilk gün 3 saatlik denemeden sonra bu işi daha pratik ve sorunsuz bir şekilde nasıl hallederim diye düşündüm ve birkaç araştırmadan sonra kullandığım ve şuan için sorun yaşamadığım yöntemi de sizinle paylaşmak istedim.
PRATİK DERS TANIMLAMA İŞLEM SIRASI.
1. Aşağıda ayrıntılarını vereceğim şekilde Zoom.us sitesinde Recurring Meeting oluşturmak.
2. Oluşturulan Recuring Meeting link ve ID bilgisi ile EBA'ya girip dersleri tanımlamak.
Evet bu yöntemde bir kereliğine Zoom'da oluşturulan ID ve Link ile oluşturduğumuz toplantımızla başka bir ders tanımlamadan bütün derslerimizi bu toplantı odasında yürütmüş olacağız. EBA'da ise ders programınıza göre harici derslerinizi atayacaksınız.
EBA'da harici ders oluşturamadığınız durumlarda da oluşturduğunuz bu toplantı id ve şifre bilgilerinizi öğrenci gruplarında paylaşarak istediğiniz saatte ders işleyebilirsiniz. Lafı fazla uzatmadan yönteme geçelim.
ZOOM'DA YİNELENEN (RECURRING) TOPLANTI OLUŞTURMA
Adım 1. Web tarayıcınızı kullanarak Zoom.us sitesine girerek Sign In butonuna tıklayın ya da https://zoom.us/signin bu linke tıklayın. Açılan sayfada Zoom ile kullandığınız email hesabınızı ve şifrenizi giriniz. Ardından Sign In butonuna basarak Zoom hesabına giriş yapınız.
👏👏👏
YanıtlaSilTeşekkürler.
SilTeşekkür ederim, emeğine sağlık
YanıtlaSilSağol Ercan hocam.
Silİyi ki İzmir'deki kursa sizinle katılmışım da sizinle tanışmışız hocam. Yoksa sayfanızda ve bu değerli paylaşımlarınızdan mahrum kalacaktık. Ellerinize sağlık.
YanıtlaSilMustafa hocam çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için. Ben de o kursta çok kıymetli dostluklar edindim. İyi ki varsınız.
SilErhan döktürmüşsün yine eline sağlık
YanıtlaSilTeşekkür ederim Murat hocam.
SilErhan bey güzel paylaşımlar için teşekkürler. Bir sorum olacaktı. Zoomda öğrencilerin ekranı karalamalarını önlemek için ... dan disable. Seçeneğini işaretliyorum ama öğrenciler bunu tekrar açabiliyor. Bunu kalıcı olarak kapatmanın bir yolu var mı acaba?
YanıtlaSilTeşekkürler. Ekran paylaşımı sırasında Security kısmında Annotate kısmını pasif yaptığınızda kullanıcılar işaretleme yapamaz. Kalıcı olarak sadece paylaşımı yapanın işaretlemeler yapabilmesi için zoom'u web tarayıcıda açıp settings kısmında Only the user who is sharing can annotate seçeneğini aktif yapabilirsiniz.
SilÇok teşekkür ederim. Sorun çözüldü.
SilSevindim. Elinize sağlık.
Sil